روابط جنسي سالم، فوايد جسمي روشن
دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب
عکس و مطالب جالب روزانه

آيا مي‌دانيد كه روابط زناشويي سالم و منظم چقدر مي‌تواند در سلامت روح و جسم شما تاثيرگذار باشد و زندگي‌تان را از اين رو به آن رو كند؟
 

 

 

تصور بيشتر افراد از يك رابطه زناشويي سالم، رسيدن به آن چند ثانيه ارگاسم و لذت و حس رهايي ناشي از آن است....

دانشمندان دلايل زيادي را مطرح كرده‌اند كه نشان مي‌دهد رابطه زناشويي فقط يك كار روتين لذ‌ت‌بخش نيست، بلكه در طول اين رابطه هورمون‌هايي در بدن زن و مرد آزاد مي‌شوند كه مي‌توانند در بالا بردن سطح سلامت عمومي‌شان بسيار مفيد باشند. اگر شما هم جزو كساني هستيد كه رابطه زناشويي را بهترين و مهم‌ترين بخش از زندگي‌شان مي‌دانند بد نيست كه نگاهي هم به فوايد و زواياي پنهان رابطه زناشويي‌تان داشته باشيد.

1
كاهش دردهاي مزمن
تحريك كليتوريس و ديواره واژن در خانم‌ها باعث افزايش ترشح هورمون‌هاي اندروفين، كورتيكوستروييد و ساير هورمون‌هاي طبيعي كاهش‌دهنده درد در بدن آنها مي‌شود. به خاطر افزايش سطح اين هورمون‌ها، خانم‌ها به مراتب از سردرد و بدن‌دردهاي مزمن حين رابطه زناشويي كمتر رنج مي‌برند و اين كاهش درد تا چند روز بعد از رابطه زناشويي هم با آنها همراه خواهد بود. شايد بد نباشد كه بدانيد اين ترشح و افزايش سطح هورمون‌هاي كاهنده درد، پيش از رسيدن به ارگاسم صورت مي‌گيرد و حتي اگر خانمي در طول رابطه زناشويي‌اش به اوج لذت نرسد، باز هم هورمون‌هاي كاهنده درد در بدن او ترشح خواهند شد. ولي در هر صورت اگر خانم‌ها رسيدن به اوج لذت جنسي را تجربه كنند، مقدار و ماندگاري هورمون‌هاي كاهش‌دهنده درد در بدن آنها چند برابر خواهد شد.

2
كم شدن خطر ابتلا به سرطان پستان
افزايش سطح اكسي‌توسين و دي.اچ.ايي.اي (يك هورمون جنسي)، مي‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پستان را كاهش دهد. تحقيقات نشان مي‌دهند كه شانس ابتلا به سرطان پستان در خانم‌هايي كه حداقل ماهي يكبار رابطه زناشويي دارند، بسيار كمتر از خانم‌هايي است كه اصلا رابطه زناشويي ندارند. به علاوه، محققان يوناني مي‌گويند كه احتمال ابتلا به سرطان پستان نوع مردانه در مرداني كه حداقل 7 بار در ماه (البته از دهه پنجم زندگي به بعد) به ارگاسم مي‌رسند، بسيار كمتر از ساير مردان است.

3
محافظت از پروستات
پژوهشگران استراليايي تحقيقات زيادي را روي مردان ميانسال كشورشان انجام دادند و به اين نتيجه رسيدند كه مرداني كه به طور متوسط 4 بار در هفته به اوج لذت جنسي مي‌رسند، شانس ابتلايشان به سرطان پروستات يك‌سوم ساير مردان است. بنابراين پژوهشگران استراليايي معتقدند كه فعاليت جنسي مردان نبايد در سنين بالا متوقف يا كم شود تا احتمال مرگ و مير ناشي از سرطان پروستات در آنها كاهش يابد.

4
كاهش استرس‌هاي روزانه
شايد باورتان نشود اگر بگوييم كه بيشتر متخصصان در زمينه روابط جنسي به افرادي كه قصد سخنراني يا گفت‌وگوهاي مهم و استرس‌زا را دارند، توصيه مي‌كنند كه چند ساعت قبل از انجام دادن كارشان فعاليت زناشويي داشته باشند تا به اين ترتيب بتوانند به بهترين شكل بر استرس‌شان غلبه كنند. مطالعات نشان مي‌دهند خانم‌هايي كه 2 هفته پيش از يك سخنراني عمومي يا مصاحبه شغلي، روابط زناشويي منظمي داشته‌اند خيلي خوب توانسته‌اند استرس خود را كنترل كنند و كارشان را به بهترين شكل انجام دهند. اين افراد در طول سخنراني به هيچ‌وجه علايم استرس مانند كاهش فشارخون يا عصبي شدن و لرزش دست را از خود نشان نداده‌اند و شايد اين امر به دليل افزايش سطح هورمون‌هاي آرام‌بخش در مغز آنها به خاطر تجربه رابطه زناشويي و رسيدن به ارگاسم به طور منظم باشد.

5
افزايش قدرت سيستم ايمني بدن
محققان آمريكايي معتقدند ميزان آنتي‌بادي‌هاي ضدعفونت در بدن افرادي كه يك يا دو بار در هفته رابطه زناشويي دارند، 30 درصد بيشتر از سايرين است و به اين ترتيب آنها 30 درصد كمتر از سايرين به بيماري‌اي عفوني و حتي ويروسي مبتلا مي‌شوند. به علاوه پژوهشگران آلماني هم با گرفتن تست خون از عده‌اي داوطلب به اين نتيجه رسيده‌اند كه داشتن يك رابطه زناشويي سالم و رسيدن به ارگاسم به صورت منظم مي‌تواند بدن افراد را در برابر بيماري‌هاي عفوني مقاوم كند و شايد به همين دليل افراد متاهل كمتر از مجردها بيمار مي‌شوند.

6
جلوگيري از خشكي واژن
پژوهشگران در نيوجرسي آمريكا در طول تحقيقات و مطالعات گسترده‌اي كه انجام داده‌اند، به اين نتيجه رسيده‌اند كه اگر خانمي بيش از 10 بار در سال رابطه زناشويي را تجربه كند، بسيار كمتر و ديرتر از كساني كه اين مقدار رابطه زناشويي در سال ندارند از خشكي واژن رنج خواهد برد. در طول رابطه زناشويي خون بيشتري در واژن جريان پيدا مي‌كند و اين خون با خود اكسيژن و مواد مغذي ديگر را به همراه دارد كه همين امر مي‌تواند بهترين و موثرترين عامل در پيشگيري از نازك و خشك شدن واژن باشد. هر چقدر كه تعداد روابط زناشويي خانم‌ها در طول سال بيشتر باشد، ميزان انعطاف‌پذيري واژن آنها هم بهتر خواهد بود و در نتيجه آنها با افزايش سن نزديكي‌هاي دردناك را به خاطر خشكي واژن تجربه نخواهند كرد.

7
بهبود عملكرد قلب
هر چقدر كه فعاليت‌هاي بدني شما در طول روز بيشتر باشد، قدرت و عملكرد قلبتان هم بيشتر و بهتر خواهد شد و ناراحتي‌هاي قلبي ديرتر به سراغ‌تان خواهند آمد. دانشمندان به اين نتيجه رسيده‌اند كه رابطه زناشويي و رسيدن به اوج لذت مي‌تواند به اندازه راه رفتن سريع يا دويدن براي سلامت قلب شما مفيد باشد و اين رابطه لذت‌بخش برايتان نوعي ورزش و فعاليت بدني محسوب شود. بنابراين اگر حال و حوصله يا وقت دويدن و ورزش كردن را نداريد، بهتر است يك رابطه زناشويي سالم و لذت‌بخش را با همسرتان تجربه كنيد تا از بيماري‌هاي قلبي دور بمانيد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط nazanin